first day of my life

Natt

Kategori:

Snart är det natt och imorgon är sista dagen i Majas lilla liv där bara mamma och pappa tar hand om henne på dagarna. Dags att bli institutionaliserad på förskolan. Vi var där på möte i torsdags och det kändes faktiskt bra, bättre än jag förväntat mig och jag är glad över att de tre pedagoger som ska ta hand om Maja verkar lugna, glada och kärleksfulla. Nu är det bara att följa Maja och låta henne lekas in i gruppen. Eftersom det är en tillfällig lösning hennes förskola så är Maja och två barn till först ut i inskolningen så det kommer ju vara väldigt lugnt, vilket glädjer mig. Jag jobbar ju tis-tors men på fredag får jag vara med och se henne i sin nya miljö, så så spännande.

Min älskade unge, det här 1,5 åren har gått så himla fort och jag hinner inte med alla saker du lär sig just nu. Varje dag är det någonting nytt, och det är så tydligt nu att du är en liten individ med en helt unik personlighet. Det finns bara en av dig! Du är så avgudad av oss att vi ibland blir vimmelkantiga, vi älskar dig så gränslöst. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: