first day of my life

jag kan.

Kategori:

klart man får ha fötterna på bordet, eller?....
efter pannkakskladd får man hoppa i poolen..
på äventyr när mamman jobbar.
vi går häråt pappa. Älskade varamon!
tittar på pippi.
 
Det gäller att hålla huvudet flytande när allt bara är grått. Jag längtar efter solen, min kropp står snart inte ut länge. Så så trött. Jobbdagarna hittills har gått bra, Maja har sovit sådär några nätter så jag är inte riktigt utvilad men bara en kortdag kvar imorgon innan långhelg. Skönt. imorgon ska vi på inskolningsmöte på kvällen så då får Maja vara hos mormor och moster. Martina flyttar ner till Lund på lördag så vi ska umgås med henne så mycket det bara går sista dagarna nu. Fina fina syster! Och om en månad flyttar bror till Japan ett år, minst. Det känns inte jätteroligt nu när vi kunnat träffats en hel del i Stockholm men jag är glad för hans skull, att han utvecklas i jobbet och han blir nog nåt stort tillslut, precis som han önskar. Jag älskar de där två syskonen jag har. Vi är totalt olika men det är ju det som är så kul, alltid något att tjafsa, diskutera, och bråka om :) Aldrig en tyst stund!
 
Ville bara in och uppdatera bloggen lite, har egentligen ingenting vettigt att säga, mer än att tiden jag får spendera med Maja precis just nu är så fantastiskt underbar. Hon lär sig massa nya ord varje dag, kommunicerar "på riktigt", visar vad hon vill, har åsikter och tankar, och är bara så himla flamsig, busig och alldeles helkul att hänga med helt enkelt (förutom sina dåliga dagar så allt allt är fel och tårarna sprutar mest hela tiden, men man måste se positivt, utvecklingssprång är mitt ledord, haha). Just nu är det mycket lyssna på Emil på spotify, och så ska vi dansa, och dansa och dansa. Idag var första dagen hon dansa själv, annars ska hon vara i famnen och det är ju som ett träningspass med en 11kg+ donna. Men kul har vi. Vi har visat henne Emil och Pippi på datorn några kvällar nu och hon sitter still tills vi stänger av, helt magiskt verkar hon tycka att det är. Och jag med, det rör upp så mycket minnen. Älskade Astrid Lindgren!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: