first day of my life

hallåå

Kategori:

 
Vår tok hittade sin solhatt från i somras som hon sen gick runt i resten av dagen, hon längtar nog efter en favorit i repris-sommar :). Vi har haft en himla lugn dag bara hon och jag. Gick en sakta promenad efter frukost mot biblioteket. Fastnade länge jämte en äldre man som matade änderna nere vid strandpromenaden med bröd. Så spännade och lite läskigt tyckte fröken och jag njöt av att inte ha någon stress eller tid att passa. Det tar ca 10min att gå egentligen om hon sitter i vagnen, men idag tog det en timme, härligt att ge henne den tid hon behöver, och vill ha. In på biblioteket och Maja tjattrade loss med en bibliotikare som plockade böcker vid barnavdelningen. Hon skrattade åt henne och jag kände mig stolt när Maja gick runt och sa en massa ord och visade henne böcker. Herregud så smart du är, och ibland är du så tuff och orädd, jag hoppas de egenskaperna växer sig starkare!
 
Eftersom tiden rann iväg och ingen lunch fanns färdig hemma gick vi till ett fik och åt pannkakor och räksallad. Fredagsmys kallas det! Hon somnade på vägen hem och eftermiddagen spenderade jag med storhandling och byta av en julklapp på stan när Oskar kommit hem. Kom hem till en nybadad tjej som tjatar om "emmmmiiill" hela hela tiden. Haha, emil och pippi är spännande just nu så det får bli dvd-investering snart tror jag med lite astrid-filmer!
 
Imorgon efter frukost ska vi ut till notvarpsstigen och gå på äventyr med mormor och moster medan pappan är och spelar hockey!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: