first day of my life

Färdig

Kategori:

Nu är inskolningen avslutat och Maja verkar inte ha något alls emot att vara på förskolan. Hon kan bli lite orolig och ledsen när andra barn gråter har pedagogerna berättat men annars går allt kalas. Hon äter skapligt, somnar gott i vagnen och är trygg. Det märker man för hon är sig själv 100%, fnittrar, pratar och busar runt. Jag är så så lättad och glad, det här hade jag INTE räknat med. Även om jag hoppades så trodde jag hon skulle tycka att lämningen var jobbig, men hon har inte ens brytt sig, bara vinkat glatt i fönstret. Och ingen är mer glad än mamman och pappan över det 💕. Imorgon är första riktiga dagen, och min tidiga jobbdag så det är uppstigning lite innan 6 och lämning senast 6:45. Gäsp, får se vad Maja säger om det. Jag planerar Emil på datorn och välling i sängen för att göra det så mysigt som möjligt! 

Mamma fick följa med och hämta idag så vi dröjde oss kvar, pratade med fröknarna och lekte lite, Maja tyckte det var spännande att vi var där tror jag :)! Efter en promenad hem gjorde jag smoothies till oss som Maja glatt smaskade i sig. Sen bakade vi (läs:Maja åt, jag bakade) chokladbollar som jag nu mumsat i mig till kvällsstunden i soffan.. Ska alldeles strax gå och lägga mig, ska ta med en bok upp och läsa och hoppas jag blir slumrig fort..

Mums med smoothies 

Emil och kudden i knät som hon börjat med. Anammat Oskars "tjockiskudde-syndrom" måntro, haha.





Kommentarer


Kommentera inlägget här: