first day of my life

virus.

Kategori:

Hemska sega virus, försvinn. Jag mådde ju bättre i söndags kväll men vaknade på natten sen av att febern var tillbaka och igår spenderade jag ännu en dag nerbäddad i sängen. Sett filmer, sovit och igår kväll tog jag mig på skakande ben ner för att pussa på min gosegris och hennes pappa lite, och för att äta. Det är ju dumt att säga att jag har någon direkt matlust, men imorse, innan jag och Maja åkte till förskolan, så fick jag i mig en halv macka iallafall, men jag känner mig så svag, och trött. Idag har jag ingen feber så håller tummarna att några timmars sömn och en soppmiddag får mig på banan igen, trött på att vara hemma, och inne nu när våren verkar komma sakta men säkert.
 
Någonting som gör mig glad är att Maja knappt grät alls idag när jag lämnade, utan gick självmant till hennes "anna" (johanna) och lät mig både ge henne en puss och vinkade innan jag gick utanför dörren. Några försök att gnälla efter mamma blev det förstås, men det gör hon ju med Oskar också, såfort jag ska iväg eller som nu när jag varit sjuk, så måste hon fråga efter mig ett par gånger innan det är ok. Det känns väldigt bra i hjärtat att veta att hon verkar känna sig trygg där nu, och att hon tillåter mig att gå utan en dramatisk scen. Tummen upp :)
 
Nu ska jag stänga ner datorn och sova en stund 
 
never ending story...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: