first day of my life

kräk.

Kategori:

Men för fan vilken otursvecka. Jag känner mig frisk första dagen idag, har missat jobbet och bara mått skrutt hela veckan helt enkelt. Äntigen tänkte jag igår, mysdag tillsammans med Majsan, inga måsten, bara ta en promenad eller leka inne eller baka en kaka. Men vad händer det första när vi ska gå ner för trappan och äta frukost imorse? Maja kräks. Jaja tänkte jag, hon kanske hade slem eller nåt i halsen. En halvtimme går, Maja får välling, kräks igen. En timme går, kräks i soffan (hade förberett med handdukar under henne tack och lov) efter att ha ätit päron och glass med god aptit. Vi har hunnit både duscha och bada och kl är bara 1. Blääää, det stinker överallt känns det som... Nu sover kräkmonstret efter att ha ätit en macka innan hon däckade. Hon har fortfarande aptit och dricker vatten, och inget dålig i magen annars så kanske blir det en lagom mild variant.... Kanske... Håll tummarna att föräldrarna slipper ;).
 
Vi skulle ha haft Lilia över lör-sön när Marthina och Fredrik åker på kärleksweekend, men tack och lov har de andra vänner som självklart ställde upp, tuuuur! Martina kommer upp från Lund ikväll också, men åker måndag kväll så förhoppningsvis går den här skiten över fort och vi hinner umgås lite ♥. Dålig tajming minst sagt.
 
Nu ska jag försöka få i mig själv lite lunch, och sen se ett avsnitt av "Suits".
 
en annan, lite piggare dag, lekte vi tittut i buskarna :)
"Emil och griseknoen" och en naken kräkis. En intressant förmiddag.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: