first day of my life

en steg bakåt

Kategori:

I torsdags var Maja väldigt ledsen vid lämningen på morgonen och det fortsatte hela dagen av och till (vi hade sms-kontakt) tills jag hämtade henne efter sovluren. Jag bestämde mig för att ta fredag och måndag som "inskolningsdagar" igen så i fredags lämnade jag henne efter att ha varit med i drygt en timme och det hade gått ok, hon var lite ledsen men inte på samma sätt. Så vi ska dit imorgon igen och så får vi se om hon känner sig lite tryggare än, jag stannar sålänge jag känner att hon känns orolig.. Det blev ju så dumt att bli sjuk en hel vecka precis när inskolningen var färdig och så. Jag var förberedd på att det kunde bli jobbigt att lämna henne, men man hoppas ju alltid. Men lilla damen är ju känslig som tusan, så såklart det blev konstigt och ledsamt när mamma bara gick. Hon är dessutom otroligt mammig just nu, vilket kanske inte gör det bättre heller. Det är mysigt men påfrestande.
 
Jag håller tummarna för mindre tårar denna förskoleveckan helt enkelt. På tisdag ska hon och Oskar in till Dr.Bang i Linköping för att kolla levaxinvärdena så det blir bara två heldagar denna vecka, det blir nog bra :)
 
 
Vi hade en mysig fredageftermiddag efter föris, Maja var tokbusig och spexade loss :)
Ingen får oss att skratta som du vår lilla tok ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: