first day of my life

en liten helg

Kategori:

Vi har haft en mysig och lugn helg (som varje helg, haha, vet inte hur en olugn helg skulle kunna se ut faktiskt). I fredags hade vi klassiskt fredagsmys med tacos och Maja fick mysa med russin och vindruvor i soffan framför tvn innan läggdags. Igår åkte vi till en pulkabacke tillsammans med Fredrik, Lilia, Charlie och några andra vänner och de åkte pulka och så grillades det korv. Majas första grillkorv, vilken grej, och väldigt mumsigt. Jag och Maja lekte med mormor och morfar medan pappan spelade hockey på em. Sen kom Oskars vänner Anton och Mats hit en stund på kvällen, men Maja ville inte sova så jag spenderade en timme i sovrummet innan hon väl somnade. Sen fick även jag tid att prata en stund och äta sushi. Mums. Idag har vi bara myst lilla familjen, varit borta hos kusinerna en stund på fm, och på em var vi ute, sorterade sopor, lekte på grannförskolans gård ett tag och hoppade i alla vattenpölar, Majas favorit. Lite handling och planering inför veckan hanns med och nu blir det film och lite glass.
 
 
 
 
Jag ser fram emot nästa helg som ska spenderas i Halmstad tillsammans med Linn, Camilla och Emelie. Inga män, inga barn får vara med denna gång (förutom de som ligger i magen förstås ♥) och vi får tid att bara prata och mysa tillsammans utan distrationer. Mina älskade vänner som jag känt sen 2007 nu när mitt studentliv började. 4 helt olika personligheterna som fann varandra som lite halvvilsa nyblivna studenter :). Det är minnen jag ofta tänker på och längtar tillbaka till, en vänskap jag håller så så nära mitt hjärta.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: