first day of my life

v.32

Kategori:

 
En dag in på v.32. Börjar känna mig stor som ett hus, 8 veckor kvar nu ungefär och ja nedräkning pågår på riktigt nu, galet läskigt och spännande. Jag mår helt okej, och känner mig fin oftast, lagom tjockis liksom :). Har foglossning och rastlösa ben, halsbränna av och till, och ja jag är galet osmidig, men ändå mår jag bra, jag är glad och har rätt så mycket energi. Bebisen är lagom vild, vaken mycket på kvällarna men verkar vara rätt så lugn i övrigt. Så mycket tankar som far runt i huvudet just nu. Vem är det därinne, hur kommer Maja ta emot ett syskon, hur kommer jag må/känna mig efteråt, kommer vi får sova :) haha ja mycket frågor som inte kan få några svar förän bebis är här. Börjat tänka mycket på hur det blir när förlossningen väl sätter igång. Hur fort kommer det gå, är det på natten eller på dagen, Maja ska vara med mamma och pappa förhoppningsvis, kommer de jobba/vara iväg, och hur kommer Maja reagera på min smärta om det startar på dagen?... Ingen ide att oroa sig såklart, men behöver nog organisera upp detta tillsammans med mamma lite tror jag så jag kan känna mig lugn :).
 
Men nu kör vi på, jag går ju på graviditetspenning på måndag enligt schemat och ja jag ska bara ladda för förlossningen och det som komma skall efteråt, njuta av att vara gravid, organisera och handla bebissaker, röra på mig så gott jag kan och ta hand om mig själv, och kunna lägga massa tid och kärlek på Majan såklart. 
 
Heja mig :)!
 

Kommentarer

  • Johanna Nord säger:

    hejja dig!

    2014-12-29 | 21:24:55

Kommentera inlägget här: