first day of my life

Nu är jag ledig

Kategori:

Igår jobbade jag min sista dag för denna gång, tar några kompdagar innan min gravidpenning börjar den 29e. Det kändes väldigt konstigt att säga hej då och gå hem igår men samtidigt väldigt skönt, i både kropp och själ. Jag är ju rätt stor nu om magen och det känns i hela kroppen, och dessutom sover jag väldigt dåligt på nätterna, rastlösa ben, konstiga drömmar och toalettbesök. Så att inte känna "stress" att jag måste sova för att jag ska upp och jobba känns mycket skönt. Jag börjar bli lite stressad också kan jag känna, över allt som vi inte gjort kring bebis än... Inga kläder köpta, inget babynest, ingen amningskudde, ingen bäddad spjälsäng eller fixat skötbord.. Tänk om bebisen därinne vill komma tidigt och så är inget i ordning, känns inte alls bra. Så först ska jag njuta av ledighet och jul tillsammans med familjen och sen ska jag boa och fixa :). Majan får långt jullov till 8 januari, och Oskar har också massa ledigt för en gång skull så det ska bli härligt att umgås och hitta på mys.

Igår sov vi hos mamma och pappa, Martina kom till Motala med tåget på kvällen så vi hann kramas lite igår innan läggdags och sen har vi haft en mysig dag tillsammans, Maja gav "Tina" en stor godmorgon-kram direkt imorse, jösses så sött, och sen har jag mest varit överflödig. Vi har umgåtts, lekt, gjort lite julgodis och klätt granen på notvarpsstigen innan det var dags att åka hem och sova för natten för fröken :). Imorgon kommer Rickard hem också, ska bli alldeles underbart mysigt. Nu saknas bara lite snö för känslan, men den verkar utebli tyvärr.

Får se hur bloggandet blir i jul, annars hörs vi i mellandagarna! 

GOD JUL!

En pepparkakstjej en annan dag
Pepparkakshus in the making
Vila vila vila.
Att umgås tillsammans 💕
Bus och kärlek

Baka lite, äta mer :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: