first day of my life

Ledigt

Kategori:

En lång ledig dag tillsammans med en halvförskyld Maja som vaknade innan 7 av en hostattack, zzzz. Mys och morgonlunk till 10 eller nåt innan vi tog på oss kläder och tog en promenad till Majas förskola, idag var sista dagen för Majas inskolningspedagog som precis som jag ska ha barn i februari, så vi sa hej då till henne och Gav en liten present,det minsta man kan göra för allt de där tre pedagogerna på Majas avdelning gör för barnen. Låter ju kanske konstigt att sätta förskollärareyrket på nån pedistal, känns konstigt när jag själv är en sån jag isåfall kallar "hjälte", men Gud vilka hjältar vi/dem är, att jobba med glädje och ork med alla dessa barn, det är fasen tufft, och ska uppmärksammas, det gör jag med glädje och tacksamhet! 

Iallafall, efter lunch var jag rastlös deluxe så det blev en tur till simhallen, Maja simmade glatt runt med sina puffar men tröttnade rätt fort och em har gått i seghetens tecken, film i soffan, bokläsning och matlagning, inte mer än så. Oskar och maja är som sagt inte helt krya och jag känner av halsen så får väl se hur många som går till jobbet/förskolan imorgon, det får natten utvisa, så nu är det nog dags att sova helt enkelt.

Trött och tröttare i en kramhög framför Emil ♥️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: