first day of my life

spruta i magen.

Kategori:

Har Idol på i bakgrunden, druckit en kopp te, ätit en knäckemacka och ska försöka hålla mig vaken till iallafall 21. Imorgon ska Maja och jag ha en mysdag, umgås med mormorn som äntligen är hemma från Japan, gå till biblioteket och lekparken och ja bara mysa. Det enda som är positivt med denna sjukskrivning är ju möjligheten att kunna vara med Maja lite extra när jag annars skulle ha jobbat. Hon har gått 9-14 tre dagar i veckan de här veckorna, jag har liksom inte mage att ha henne där heltid, även om jag skulle få det. Även om jag inte har orken att göra så mycket på dagarna som vi kanske annars brukar göra så är det så mysigt att ta dagarna som de kommer, oftast är ju Maja nöjd bara man leker med henne, och kräver inte mer än ens uppmärksamhet, så det är ju bara att sitta med på golvet och leka på hennes villkor. Att få sova en timme mitt på dagen gör det hela extra härligt såklart :)
 
Något som är mindre härligt är en gen i mitt blod, som jag fått av min far, som gör att jag som kvinna löper större risk att få blodpropp under graviditet och förlossning, och till denna graviditet har riktlinjerna ändrats så jag ska ta dessa sprutor en gång om dagen från nu fram till att bebisen är 6veckor gammal. Med Maja behövde jag bara ta det från förlossningen och 6veckor framåt. Så nu är det alltså sprutor som gäller fram till Mars... Spännande. Minns att jag fick snygga blåmärken på hela benen förra gången, och nu tar jag dem i magen så det blir väl intressanta magbilder framöver... Allt för att jag och lilla bebisen inte ska ta några risker, såklart, men känns inte speciellt exalterande för övrigt.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: