first day of my life

Sängläge

Kategori:

Här ligger jag, i sängen, ännu en eftermiddag. Straffas för att ha gjort något kul en stund på dagen, men det är det ju värt såklart. Vi är hus/katt/höns-vakt åt mamma och pappa då dem + Martina och Sam är i Japan och hälsar på min bror som bor och jobbar i Tokyo. Så vi försöker sova där så mycket som möjligt för att det blir smidigast med mattider och så vidare. Så imorse vaknade vi därute, tog på oss gummistövlarna, klev ut i det blöta gräset och sa godmorgon till hönsen, gav frukost och lät dem gå i trädgården några timmar innan vi åkte in till stan. Vi åkte till Berggrens källare för att lyssna på Oskars bästa kompis Mats ny-skapade band "if I ruled The world" som hade lunch-spelning och jösses så bra de är, magiskt. Jag må vara partisk men de är helt enkelt fantastiska, och jag håller alla tummar att det kommer gå bra för dem :).

Sen blev kropp och knopp trött och jag vilar och mår illa deluxe medan Oskar försöker underhålla en trött Maja därnere, hon fick skippa vilan idag så det blir nog en tidig kväll för henne :).

Ikväll är jag ensam när Oskar ska in till Vadstena med några vänner och lyssna på när bandet spelar på slottet, så kanske bloggar vidare då om jag inte somnar samtidigt som Maja ;).

Imorgon blir det nyrk och hästtävlingar, hurra!


En annan dag, en promenad i skogen efter frukost, fördelen med landet :).


Kommentarer


Kommentera inlägget här: