first day of my life

Never ending

Kategori:

Söndagskväll efter en lugn och mysig helg. Vi har bott klart ute hos mamma och pappa för den här gången, de kommer hem imorgon så jag har städat och fixat därute idag medan Oskar och Maja var iväg hos kompisar. Haft en dålig dag, mått spyilla hela tiden och varit så trött. Jag är verkligen så så trött på att må såhär, jag vet inte ena hur det känns att inte vara illamående, det har ju hållt på i 10veckor snart och det blir liksom inte bättre. Sjukskriven en vecka till, och sen får vi se vad som händer.

Till något roligare 💜 i fredags var vi och gjorde kub-test, ultraljud och fick se vår stjärna i magen. Så himla häftigt, så liten men ändå så klar med armar, ben en liten näsa och mun. Maskinen var tydligen väldigt ny och man såg detaljer på ett helt annat sätt än med Maja i magen. Varenda tå kunde man se och bebisen sprattlade runt därinne och verkade nöjd och glad. Blev framflyttad några dagar så nu är det beräknat i slutet av feb istället för 1mars. Alltid skönt att ha gått fler dagar än man tänkt, även om jag räknar med redan nu att gå över eftersom maja kom 11dagar efter bf, lika bra att vara förberedd den här gången :). Magen växer så det knakar, det syns så mycket fortare den här gången och jag inser att en inventering i garderoben behövs och en hel del plagg kan plockas undan ett halvår minst 😛.

Nu ska jag tända lite ljus, värma lite te och göra det bästa av kvällen och hoppas att jag mår magiskt bättre imorgon.. Ha en trevlig kväll :)


Vi pratar ju inte så mycket om bebisen med Maja än, det känns så långt borta och hon kan vara lyckligt ovetande ett tag till men frågar man var som är i magen så säger hon "bebisen" så lite koll har hon ju :). Ska bli spännande när det kommer sparkar och när hon kan se den röra sig därinne, då kommer nog många frågor. Det ska bli ett äventyr det här, det är en sak som är säker! Tur vi har några månader till att förbereda oss :).



Kommentarer


Kommentera inlägget här: