first day of my life

Min hjälte

Kategori:

Du är min hjälte Maja. Du skakar av dig den tuffa stunden inne hos doktorn, vi kramas och snyftar ikapp en stund i väntrummet efter, pustar ut, andas, du håller om mig hårt, länge och bara ligger mot mitt bröst för att se att faran verkligen är över, jag är din trygghet i den här ovana situationen och trots rödgråtna ögon och ett mindre trauma mellan dig och ultraljudsmaskinen så överlevde du minsann, det här också. Att stetoskopet var det värsta av allt kommer vi nog skratta åt tillsammans om några år, så tokigt va :) och tillslut börjar du leka så smått, nära nära, samtidigt som jag påminner om glassen jag har lovat dig som muta 💕.

Resultaten var bra, ductus som det heter finns kvar, ett minihål på nån mm bara som hon tyckte naturen skulle få laga med tiden, det är ingenting som påverkar hjärtat alls! Tack tack tack och lov för det! Återkoll om några år för att se vad som hänt, men vi ska leva på som vanligt :). 1% av barnen varje år föds med detta, vad är oddsen att Maja var just en av dem, och just det barnet som också fick hypotyreos (som är extremt ovanligt). Snacka om att vara en på miljonen speciell 💕! Jag är så stolt över dig, och över att få vara din mamma.




Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vilken härlig tös ni har!! Liv har också ett litet hål på hjärtat, var jätteläskigt innan hon gick på en riktigt undersökning. Men läkaren kallade det ett litet skönhetsfel😊 Blev så lättad!! Kram på er

    2014-08-21 | 22:52:40
  • Anonym säger:

    Glömde ju skriva vem det var ifrån//Emma G

    Svar: Men ja fy denna oro innan man vet gör en helt tokig. Tackar för svensk sjukvård och all kunskap och forskning som finns! Er tjej är också så fin, vet inte ens om jag grattat er ordentligt, stoooort grattis, visst är det magiskt att få bli mamma 💕. Kramar
    Joanna Gullberg

    2014-08-21 | 22:53:31

Kommentera inlägget här: