first day of my life

godis

Kategori:

Nu ligger jag i soffan med godispåsen jämte mig, men mitt sockerberoende som var helt galet innan jag blev gravid är liksom ganska hanterbart och jag har knappt ätit godis sen vi plussade på stickan, har liksom inget sug efter sött, mer salt och mat liksom, det söta gör illamåendet nästan värre ibland. Kristallen står på i bakgrunden.. Maja och jag sov en två-timmarslur i eftermiddags så hon fick vara uppe lite längre idag, hoppas hon somnar gott nu och sover hela natten. Jag såg igår att en hörntand har kommit upp och den andra därnere är påväg så inte så konstigt hon är lite orolig på nätterna just nu, det gör väl ont såklart.
 
Hon har varit så härlig idag, glad och sprallig och ja, just nu är hon faktiskt väldigt enkel att ha att göra med, inte alls mycket trots och gråt och argt, utan sålänge man förbereder och påminner så går det mesta faktiskt väldigt smärtfritt :) Att hon är den roligaste jag vet att umgås med gör ju inte saken värre, jösses som hon får oss att skratta, för jämnan. Hon är en riktig tok.
 
Roligare än såhär blir det inte idag känner jag. Igår var vi i varamon på eftermiddagen efter Oskar kommit från jobbet, solen lyste och det var så fint därnere. En mysig stund helt enkelt ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: