first day of my life

inskolning nr.2

Kategori:

Imorgon är det dags för inskolning nr.2 i Majas lilla liv. Hon fick en fin början på dagislivet på nya humlan tack vare fantastiska Johanna som var vår inskolningspedagog, och de andra pedagogerna som jobbade där. Vi var ju så oroliga innan, hur skulle vi överleva dagarna utan Maja, hur skulle hon hantera att vara borta från oss, skulle de ta hand om henne, skulle hon kunna sova, äta, leka, göra sig förstådd... Och allt gick ju så bra, och de har varit så kärleksfulla, glada och omtänksamma mot både barnen och oss från början, vilket gjorde att vi fort slappnade av och vågade lita på dem.
 
Som minne fick vi en jättefin pärm med bilder på Majas tid och roliga saker de gjort tillsammans. Oskar gav dem en blomma och godis när de sa hej då i eftermiddags och det är ju mindre roligt att behöva säga hej då, väldigt ledsamt, men man måste vara glad samtidigt över att Maja får skolas in på ett ställe där hon ska stanna nu tills hon börjar skolan. Men usch i magen när vi berättar för Maja att hon ska börja på nya dagiset imorgon "johanna,ida kommer sen" säger hon då och tårarna rinner nerför mina kinder. Dessa personer som Maja knyter an till är ju så speciella för henne såklart, jag håller tummarna att hon får en fin kontakt med sina nya pedagoger på sagomossen.
 
Vi får en lugn morgon hemma först imorgon och ska vara där 9. Ska bli kul :) Kanske kan hitta lite tips som jag kan ta med mig till jobbet sen dessutom, alltid spännande att vara på andra förskolor.
 
Eftersom jag inte ska upp i gryningen imorgon och åka till jobbet så ska jag sätta på en film innan det är dags att sova.
 
liten blir större, sakta men säkert. Hon läser stadigt morgontidningen nu ;)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: