first day of my life

hur bra?!

Kategori:

Haft en så bra helg. Inte gjort någonting direkt men ändå haft en såndär myskänsla i kroppen. Igår vaknade vi av att Maja stod i sin säng (sovit hela natten i sin säng i 3 nätter nu, såå duktig) vid 6.45 och vi kände oss alla utsövda så jag började dagen med 1 timmes powerwalk och de andra hade morgonmys i soffan. Efter frukosten stack vi ut på mossenplan där Charlie spelade fotbollscup så vi hängde där, Maja hittade två ihopsatta mål hon lekte fängelse i och jag hann krama om Linda en stund också.
 
bygga koja är roligast just nu.
kusinvitaminer ♥
 
Innan lunch kom mamma och hämtade mig. Iväg på jeansshopping till henne, och vi hittade ett par jättefina (åk och köp de svarta också nu!!!). Finaste mamma, så envis. haha. Skulle promt inte ha med smala ben, men efter lite övertalning drog hon på sig ett par och de var såklart bäst. Alltid lyssna på din dotter mamma, jag kan kläder iallafall lite bättre än du ♥!
 
Jag tog en sväng till Lkpg för att hämta min mobil och passade på att köpa en hög pall till toaletten så Maja kan tvätta sig själv, och en träpall till köket. Så hon fick vara med och laga mat igår, kalaskul tyckte hon. Somnade i soffan lite för tidigt och vaknade 7.15 av Majsans tjatter.
 
Vi åkte till Sanna och barnen och träffade vännerna några timmar. Så så så härligt att umgås, alltid massa att prata om, roligt och tråkigt, och alltid massa lek för barnen. Maja skrek som en galning när jag höll i Bella 3veckor och försökte putta iväg Ville när han satt i knät.. Svartsjuk, nån?!.. Mindre kul personlighetsdrag, men hon är inne i ett svart moln säger appen, haha, så jag hoppas det hör till fasen ;). Kom hem till skinande rent hem (TACK ÄLSKLING). Hur härligt som helst. Att städa med Maja i närheten är ett halvkul projekt, hon bara terroriserar, så vi undviker helst det.
 
Mormormys en stund när Oskar kollade fotboll (hur mycket fotboll kan det spelas egentligen, står på en match nu också) sen handlade vi till kvällens gröna carbonara. Smarrigt var det, och naturgodis till efterrätt, bästa söndagsavslutningen!
 
En film och sen sängen. Imorgon blir det öppna på fm och sen kvällsmöte på jobbet. Längtar till helgen, bara några dagar kvar innan hela familjen får kramas loss.
 
Maja avgudar sin clown till pappa. Helt fantastiskt att sitta jämte och lyssna på deras skratt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: