first day of my life

Söndag

Kategori:

Ligger här med foten i högläge. En kilometer iväg på löpturen ikväll så vrickar jag foten illa och får halta hem. Aj. Men det är nog bra imorgon igen får vi hoppas.

Zebran fick följa med på promenad.

Söndagkväll och vi har haft en jättehärlig helg. I fredags sov jag och Maja hos mamma och pappa när Oskar hade sina killkompisar hemma. Vi stack hemåt på fm på lördagen, var ute och gav änderna mat nere vid vattnet, sen sov maja lunch, jag sprang en tur och så spenderade vi sen-em/kväll med Sanna, Martin, jossan, Stefan, Alix och Gustav och hela gänget barn. Gudomligt mysigt. Massa prat, lek och pizza. Vi kom hem vid 20 och när Maja gått och lagt sig såg vi film  och somnade tidigt.

5 av 7 barn igår kväll. Älskade fina ungar som vi får äran att dela och uppleva livet med.

Idag har vi firat min födelsedag litegrann i förskott. Oskar gjorde finfrukost och i em har hans familj varit här och ätit tårta och så fick jag fina presenter. TACK igen 💜. Imorgon firar vi mig lite på em när Oskar kommer från jobbet. Annars har vi trotsat regnet (man blir skadad som förskolelärare, ut i alla väder minsann 😛) och promenerat i råssnäs, det var vi och hundägarna. Men maja njöt och ull i både vantar, mössa och på fötterna håller henne torr och varm!

Glada tjejer!

Vackra Vättern.

Äventyr på en liten stig.

I veckan har det varit vardag som alltid, i torsdags hade vi lilia och Charlie på besök en stund, hur mysigt som helst, och lite avbrott från de "vanliga" rutinerna. 

Vika flygplan.

Sushirulle i mattan, urkul.

Annars har vi bara myst, och så var vi en em på badhuset, Maja njöt och kollade på allt och alla. Roligast är just nu att klättra så vi fick stå upp mest hela tiden när hon körde race i trappen till bassängen. Brr.

I veckan är det jobb, lite kvällsmöte och till helgen får vi finbesök av mina gamla halmstadvänner. Hela gänget med män, barn (och kanske hundar?) längtar så himla mycket att få kramas 💚! Hoppas på fint väder så vi bara kan leka ute och ha det härligt tillsammans.

Pust, blir långa inlägg när man glömmer bort att blogga på veckorna, lovar bättring snarast!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: