first day of my life

födelsedag

Kategori:

Igår firade vi Oskar 30år ♥. Vackra älskade man. Snällaste i världen, och den mest fantastiska pappa. Vi ska iväg lilla familjen på en weekend senare i år och fira våra födelsedagar lite mer, men igår blev det iallafall sång, lyxfrukost presenter och tårta med hans familj. Mysigt! På förmiddagen var vi på leklandet i stan för att roa Maja (och oss också såklart) och eftermiddagen var fikabaserad, Oskar hade bakat en smarrig cheesecake med hallon och blåbär. MUMS! Jag tror han var glad, det blev som han ville, inget stordådat direkt, men han är ju inte killen som gillar att stå i centrum heller, alla är vi olika :)!
 
 
Helgen har varit så mysig. Vi hade en fredagskväll med Fredrik, Marthina å Lilia, Idol och prat. Älskar att ha de så nära, när det var dags för godnatt stoppade vi ner Maja i vagnen och tog den lilla 2 minuterspromenaden hem, inte ett dugg jobbigt :). Sovmorgon på lördagen, lång frukost, och medan jag var på stan och fixade med presenter lekte Maja och pappan på fotbollsplanen. På eftermiddagen städade vi och avslutade lördagen med smarrig pastasallad, halloumi och lite vin (drack 1/3 glas, det är inte som förr, jag glider mer och mer in i känslan av nykterist...) Sov gott, vaknade lite för tidigt kl 6.2o men eftersom Oskar fyllde fick jag glatt gå upp med Maja, annars brukar jag få sovmorgon hela helgerna (jag veeet, lyx).
 
 
 
Idag har vi lekt, fikat och tjattrat på öppna förskolan, och när Maja sov tittade jag på film. Sen har vi sprungit båda två och lagat paj som vi precis ätit upp. Imorgon är det jobb hela dagen, så snart blir det godnatt för den här mamman.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: