first day of my life

trött.

Kategori:

Nu är jag trött efter en underbar, fin söndag med Lilia på besök hela dagen ♥ Lek och mys och kusinerna tycker om varandras sällskap, Maja ser och hör allt Lilia gör och kommer nog se upp en hel del till henne i framtiden :). Fint att de har varandra, och häftigt att se samspelet. Det blev tyst och tomt när de gick hem runt 5, och Maja satte sig och glodde i Viföräldrar länge, haha, hon var nog lite urpumpad också på energi.
 
Maja är lite tröttsam på nätterna just nu, ibland sover hon till 6, men sen måste hon alltid ligga på mig för att somna om, och inatt var det 100grader varmt så vi svettades ikapp typ, stackarn.. Har ställt upp en fläkt nu så hoppas det hjälper. Ena framtanden uppe har spruckit igenom nu (ÄNTLIGEN) så jag hoppas nr2 kommer fort efter och att allt lugnar ner sig i munnen på henne ett tag sen. Världens mest utdragna grej det här med tänder, och fy vad det verkar som det kliar och irriterar :(..
 
Imorgon ska jag till frisören, hurra hurra hurra. ETT år sen sist, helt galet, jag vet, men nu äntligen (tack mamma) ska jag få göra mig fin inför London. Mörkblond med ljusa naturliga slingor är planen, vi får se. Sen ryker nog en del hår också, tänker mig precis under axlarna. Kanske bjuder på en bild imorgon kväll ;).
 
Som sagt, ny vecka som avslutas i LONDON hos världens finaste syster och Sam. Vi flyger dit fredag em och flyger hem måndag em. Ska bli helt underbart mysigt, och jag hoppas Maja trivs på resande fot. Martina har en planering fixad, det känns skönt, annars är vi en familj som gärna "tar dagen lite som den kommer" och det funkar ju inte om man ska se saker, vi måste ju vara effektiva på två dagar. Åh längtar ♥!
 
 
Det enda Maja gör just nu är att prata och gå mot väggar och möbler, man märker verkligen vad hon lägger energi på, och hon verkar verkligen vilja lära sig gå ;). Fast ibland fastnar hon i lekar och kan sitta och fnissa för sig själv (då dör jag lite av söthet). Galet häftigt är det, hur fort allt går just nu, man hinner knappt reagera på att hon började krypa, och nu traskar hon själv med lite stöd.. Älskade Maja, du börjar bli så stor, och du är så smart. Du förstår vad vi säger, visar tydligt ja eller nej och är en riktig skojare. Som vi skrattar åt och med dig, du är en riktig liten tok. Mamma och pappa älskar dig så högt!
 
 
 

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Hej Joanna! Så kul att följa dina och Majas dagar. Såg att du också funderade kring det här med solkräm. Vi åker till Kreta på lördag så Lilja behöver verkligen smörjas, trots att hon inte är 1. Och så läser man om alla kemikalier i solskyddskrämerna. Snacka om dilemma! Men så hittade jag en ekologisk framtagen för små barn på Life faktor 50. Tror den hette eko kids och den ska vara bra. Dyr var den, men det får det vara värt! Trevlig sommar på dig! Kram

    Svar: Åh vad bra, då ska jag gå dit och köpa den, bara det bästa är gott nog ;). Man blir ju snurrig på alla olika tips, dels ska de absolut inte smörjas, men de måste skyddas, och kläder å hatt skyddar ju inte händer, fötter å ansikte... Sunt förnuft får vi köra med, lagom av allt :)! Ha en toppenresa, gud vad härligt för er. Och grattis till äktenskapet om jag inte sagt det, helt fantastiskt fint! Kram
    Joanna Gullberg

    2013-05-20 | 16:45:44
    Bloggadress: http://Josefinesmelodi.blogg.se

Kommentera inlägget här: