first day of my life

phu.

Kategori:

Precis ramlat ner i soffan efter en lång och intensiv dag på hemmaplan. Vi har tvättat och målat altanen idag (lite kvar) och det blir så himla fint. Maja har hängt med i trädgården och vi tog en sväng till lekparken på eftermiddagen när vi tröttnade på att titta på pappans målarstil :). Vad man njuter när man väl kan slappna av sen på kvällen. Vi åt god mat, Majan somnade såfort vällningflaskan var slut och lugnet lägger sig. Underbar tid på dygnet. Imorgon ska Maja och jag ut till stallet för att kolla hästtävlingar och förhoppningsvis hinner vi till farfarn i Borensberg på eftermiddagen också.
 
Och sen är det ny vecka, igen. Nästa vecka ska vi in till barnmottagningen i Linköping på ultraljud (förhoppningsvis sista) för att se så Majan "bebishål" i hjärtat har gått igen. Ingenting jag oroar mig för (doktorn har sagt att det inte är någon fara) men jag oroar mig för hur tusan de ska få Maja att ligga still och förhoppningsvis inte vara ledsen som hon lätt blir i nya situationer.. De ska dessutom ta EKG och då måste Maja ligga prick stilla i 10sek x 3.. Hur fan ska de lyckas med det, lilla virvelvinden liksom.. Men det får de lösa, antar att Maja inte är första hyperaktiva bebisen de haft hand om ;).
 
Vackra, vackra Motala stadspark igår.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: