first day of my life

Lugn.

Kategori:

Sitter på altanen och passar på att ta en lugn stund när Maja sover nap nr.2 för dagen. Vi kom precis från mamma och pappa där det har lekts och vi tog en sväng ner till stranden och det älskade Maja som tillslut satt i bara blöjan i sanden för allt blev blött, tur det är varmt :). Tror vi kommer spendera mycket tid där nere i sommar, skönt med nära "hem" om och när Maja behöver äta, sova, vila och så vidare. Det är ju en sån idyll, finare finns bara inte, älskade Notvarpsstigen ♥.
 
Vi har en himla massa kastanjeträd utanför fönstet vid fotbollsplanen och det är galet hur fort knopparna har slagit ut, bara på en dag, och knappt det. Det blir bara grönare och grönare för varje minut, så otroligt vackert. Det är kanske därför man orkar med den långa vintern, för den känsla man får i kroppen när våren och sommaren kommer, det slår det mesta. Det känns som allt är möjligt och man får en lugn och en lycka i kroppen.. Åh så härligt det är. Och att dessutom få uppleva denna sommar ledig och med en nyfiken bebis, det blir inte bättre än såhär.
 
Plockade hem massa sommarkläder som legat ute hos mamma&pappa (jag var ju en tjockis förra sommaren) så nu har jag en helt ny garderob med en massa fint, klänningar, linnen och shorts. Tror inte jag behöver köpa någonting nytt. Kul, för då blir det desto mer sommarkläder till Majan. Inser att jag måste tänka lite smart nu och köpa kläder som luftar men ändå täcker, för det är inte lätt att hålla en krypande galning i skuggan direkt.
 
Hur gör ni, smetar ni in era under 1-åringar med solkräm? Hellre det än röd tänker jag, tänker jag fel? Det går ju inte att undvika solen?!!
 
Får jag hoppa i mamma?
En hel strand att utforska.
När Majan sover passar jag nu på att få lite fräknar och lite mindre vitgenomskinlig hud :).
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: