first day of my life

London

Kategori:

Nu har det varit tyst här några dagar. Vi har haft en fantastiskt fin helg i London tillsammans och det känns som om dagarna varit dubbelt så långa. Vi har gått en massa, sett en himla massa, shoppat lite grann, ätit en massa gott, och bara njutit av varandra. Fina fina familjen, så lycklig jag är att vi har varandra. Maja har skött sig exemplariskt både på flygresorna och i London. Mest har hon hängt på Oskars mage och nöjt tittat på alla människor runt omkring, och charmat varenda en :). Hon är ju helgalen, en riktigt spexare. Igår kväll när vi körde hem i bilen tog tålamodet slut, och det var ledsamt och gnälligt sista timmen. Men idag har hon sovit ikapp, och imorgon vaknar hon nog upp med en massa ny energi.

På fredag-kvällen när vi kom till Teddington (området där Martina&Sam bor) stannade jag hemma på hotellet med Maja, medan de andra gick och åt på en pizza/pasta-restaurang. På lördagen gjorde vi London city med Sam i täten som den perfekte guiden. Vackra byggnader, otroliga parker, smarrig lunch på wagamama, och på kvällen gick vi till Martinas restaurang där hon jobbar och åt. Maja sov i vagnen och vi hann äta innan jag gick hemåt med henne och Oskar å co kollade klart på champions ligue-finalen (vi mötte alla miljoner tyskar på stan under dagen, häftigt, men mycket folk. En ren fest överallt!). På söndagen tog i tåget till Kingston och gick där, shoppade och njöt av vackert väder och att sitta utmed themsen och titta på människor. Åt världens godaste lunch på Jamie Olivers italienska restaurang. Vi tog en båttur till ett slott där Maja fick krypa i gräset och vi tog kaffe å glass. En helt underbar dag och vädret har verkligen varit helt underbart hela helgen. På kvällen stannade Oskar hemma med Maja men vi andra gick till Sams restaurang där han jobbar och åt. Men vi var alla rätt slitna så vid 23 gick vi hem och somnade som stockar :). Igår hann vi med frukost och lite mat-shopping innan vi tog oss till flygplatsen och åkte hem. Vi var inte hemma förän halv22 så det var bara att stoppa i Maja välling och sen somna allihopa.

TACK mamma&pappa för resan, vi är så tacksamma och lyckliga över er och vår familj! Och TACK Sam&Martina för allt, ni är perfekta guider och helgen hade inte kunnat bli bättre ♥. Längtar till nästa gång vi kan åka dit! Och Maja längtar en himla massa tills ni kommer i sommar!