first day of my life

äntligen.

Kategori:

Äntligen fredag, men just nu verkar den innebära jobb för Oskar (SUCK) men ikväll ska vi iallafall mysa med Fredrik, Marthina, Lilia och Charlie, och på söndag vill jag försöka hinna åka till simhallen med vår lilla delfin :). Är trött idag, Maja var orolig i natt och var "vaken" mellan 2 och halv4 inatt utan att komma till ro, rörde sig massa, var ledsen och allmänt orolig och inget funkade... MEN solen skiner iallafall så i eftermiddag ska jag ta en powerwalk ut till varamon för att få lite energi. Just nu sover hon i vagnen utanför och jag ska läsa en svenskabok.
 
Det är ju såhär, att jag har en kurs kvar från utbildningen som är ogjord, och nu eftersom jag fått tillbaka mitt jobb i Fornåsa så vill jag få klart min examen för att kunna få en tillsvidare-tjänst istället för vikariat. Jag skulle göra klart den för ett år sen, men hann helt enkelt inte med jobb och landola och graviditet, och nu fanns inte läraren kvar som gav mig min "plan" för att göra klart. Fick panik, för tydligen har de ändrat hela lärarutbildningen och kanske var jag tvungen att läsa om kursen istället för att tenta av den. MEN jag fick tag i en underbar lärare som kunde låta mig göra hemtentan som var tänkt från början :). Så jag ska sätta igång i helgen och SKA vara klar till Maj har jag tänkt, senast!! HURRA säger jag, och nu jävlar ska jag bli klar och aldrig behöva tänka på det igen!
 
Maja är den lilla gubben, och enligt appen är hon i en "svartmoln-fas".. Kanske stämmer det?!
 
vi läser reklamen och jag inser att vi börjar få en tjockis till bebis :).
 
 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Oj vad fräsig tröja, vart hittar man en sån? :)

    Svar: Ja den är kul :) jag fyndade den på tradera (in och leta vet ja) den är från hm, vet inte om den finns i affären nu, eller om den är gammal.
    Joanna Gullberg

    2013-03-22 | 15:37:29

Kommentera inlägget här: