first day of my life

tänder.

Kategori:

Precis lagom tills de två tänderna i överkäken kommit ut så ska de jämte lämpligt förlösas exakt efteråt.. Suck. Grinigt hit och dit, dreggel, oroliga nätter och mycket gnisslande tänder. Att det ska vara ett sånt projekt, fy vad jag lider med henne, lillgrisen. Efter dessa får det faktiskt bli en paus med tandknakandet.
 
Helgen har varit lugn, vi har inte gjort mycket alls, myst med familjen och gjort praktiska tråksaker. Maja har haft två jobbiga kvällar både fredag och lördag och inte velat sova någon annanstans än på mig, så jag har befunnit mig i sängen efter 20. Ganska skönt faktiskt ;). Ibland behöver man bara lite andrum från allt.
 
Vi har haft en mysig måndag, först på stan en stund och sen åkte vi hem till Elin och träffade alla mammor å barn. Maja sov sig igenom det mesta av träffen men lekte en stund på gräsmattan innan vi stack hem. Tack för smarrig fika och underbart sällskap, som alltid ♥. Oskar jobbade över, som vanligt tänkte jag säga, men blä vad de får slita. Det blir nog en halvkul vecka, vi håller tummarna att han iallafall får vara ledig torsdag.
 
Jag powerwalkade runt råssnäs igår kväll, svettigt värre, men så skönt. Nu ska jag försöka gå en timme om dagen, eller minst varannan dag. Jag känner mig stark, får lite egentid, tid att lyssna på intressanta podcasts och motion. Kan inte bli bättre :).
 
Har inga direkta planer för veckan, förutom städa och fixa inför helgen, och fortsätta hitta inspiration till Majas rum. Kom gärna med tips på hemsidor men fina prylar.
 
Fredagkväll framför en dokumentär där de krashade ett flygplan på flit. Spännande.
Maja plockar ur och jag hänger upp, win-win för båda.
plask plask.
glada sommartjejer ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: