first day of my life

sol blev moln.

Kategori:

Idag har jag och Maja lyxat och äta lunch på ströget. Sen gick vi till lekparken i hamnen en stund innan vi sakta traskade hemåt och Maja fick somna. Tänkte hoppat i bikinin, men molnen kom och blåsten är ganska kall så jag satte mig här istället. Kollade banken och hade fått tillbaka mina pengar från skatten. Tummen upp för det! Vi kommer ha en hel del på sparkontona efter skatten och att vi hyr ut huset. Men det ska vi försöka spara till hösten för att känna oss trygga trots att vi båda bara jobbar halvtid (typ). Och så går ju lite till Majas rum, och kanske lite småsemestrar i Sverige i sommar. Oskars semester börjar på midsommarafton, LÄNGTAR!
 
Vi måstemåstemåste ta oss till Alingsås/Herrljunga/Halmstad för att hälsa på Camilla, Emelie och Linn, mina älskade finaste vänner som jag träffar alllllllldeles för sällan. Och så vill jag hälsa på Emmy och Fredrik i Lödöse också. I september stundar deras bröllop (får fjärilar i magen bara att tänka på det) och jag vill gärna ses innan. Håller tummarna att hon kommer till stan lite också. Vi ska till Stockholm minst en helg, och Juli håller vi nog oss hemma för då kommer Martina och Sam hem så då ska vi bara mysa.
 
I Augusti ska jag bara njuta av den sista tiden som mammaledig, för även om jag "bara" ska jobba 3 dagar i veckan så kommer ju livet få en helvändning igen, men det ska bli härligt också, att få längta efter tokungen. Men jag är rätt avis på Oskar som får ha Maja för sig själv massa dagar i veckan (lycklig dock över att han har möjligheten att få vara hemma, snacka om att han är värd det, och jag tror han längtar galet, och är glad över att få ta kontrollen, haha just nu är det jag som bestämmer). Jag kommer antagligen med mitt kontrollbehov domdera över sms hela dagarna om jag känner mig själv rätt. Haha detta kommer bli nyttigt för mig!
 
midsommar förra året. Den sommaren gick ut på att längta, och vänta ♥.
 
 

Kommentarer

  • Jasmine säger:

    Perfekt att börja jobba 3 dagar i veckan. Det har jag gjort hela våren och Dan varit hemma de dagarna. Perfekt för oss alla.

    2013-06-05 | 12:45:39

Kommentera inlägget här: