first day of my life

kramas

Kategori:

Kväll i huset och fotboll på tvn för Oskar, datatid för mig. Haft en effektiv eftermiddag i trädgården med rabattrensning och annat trist fix, klippt bort buskar å annat. Fint väder har det ju varit också, älskar solen, såklart. Imorgon ska vi möta upp alix med familj för en stund på stranden, det ska bli mysigt, kanske både Maja och jag tar vårt första vätterndopp för året?!.. Eller kanske inte, för min del, badkruka nr.1 nu för tiden.
 
Oskar hade tittat fel på schemat och insåg imorse att det är nästa fredag som han går på semester. Besvikelse, men snaaaart får vi iallafall vara lediga hela familjen. Och nu är det ju långhelg strax igen dessutom.
 
Gäsp, tror jag ska gå och sova nu. Undrar hur många av mina blogginlägg som avslutats så ;) en hel del gissar jag! Men man är ju rätt trött, varje kväll liksom. Maja kör slut på varenda gnutta energi som man har just nu. Hon har börjat prata massa mer och pekar och vill veta vad saker är, och hon har även lärt sig hur man gnäller och gråter för att få som man vill. Jag tror ju att detta är ett typiskt "tjejproblem" för de pojkar i Majas ålder som vi umgås med har inte alls dessa tendenser.. men kanske har jag fel, då får ni motbevisa mig. Hennes gnälljud kan iallafall få vem som helst tokig, och hur svårt är det inte att låta henne vara på golvet när tårarna rinner av ilska att jag inte bär henne eller går på toaletten, osv. Ingen ont som inte har något gott med sig, jag gillar att hon har attityd, det kommer man långt på i livet ♥.
 
På tal om någonting helt annat, j ag skulle gärna ha tips på websidor med fina möbler å prylar till barnrum, så om ni har några godingar, hojta!
 
Kramar
 
Jag lär Majan att posera till "dagens outfit", haha ;).
Jag älskar att hon har börjat kramas nu. Äntligen, som jag väntat.
I nästa sekund får man en örfil eller två, en vanlig måndag...
Jag kan gå själv, om jag får hålla mammas hand lite bara!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: