first day of my life

Jag är lärare.

Kategori:

Nu är jag färdig. En färdig lärare, och förskolelärare. Jag har en examen, mina csn-lån har nu ett syfte. Jag kan få förlängd tillvidaretjänst på mitt jobb där jag just nu är anställd som vikarie i väntan på att jag skulle göra klart. Trygghet, lycka och en känsla av stolthet. Jag har faktiskt läst, 4 hela år, på en fin högskola och lärt mig massa bra (och också massa strunt) som gör mig privilegierad att kunna utbilda små och lite större kottar och ge dem självförtroende och självkänsla för att klara av det tuffa livet :)! Gud vad jag känner mig kaxig idag, trots att jag endast har mig själv att skylla att kompletteringen har tagit 2,5år...Klappar mig själv på axeln och ler lite extra stort!
 
Dessutom får jag hit mina fina vänner ikväll, tjejkväll medan Oskar är på killfest. Och på tal om Oskar, om en halvtimme kommer han hem från jobbet och har sen 4 veckors semester. Hur härligt?!.. Hurra för den här fredagen, full av lycka!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: