first day of my life

annat att göra

Kategori:

Lite tyst på bloggen, har varit så fint väder så vi har mest lekt ute och träffat vänner, inte haft tid för datorn direkt. Älskade sommaren, så härligt det är, och så fint att se Maja upptäcka världen när den är som vackrast. Hon är en riktig utetjej och gillar att tugga gräs och stenar, så det blir många "usch" och "släng iväg den där" per dag.
 
Natten till idag gick nog till historien som det värsta i Majas liv än. 3 timmar var hon vaken, trött, men utan att kunna komma till ro och somna om. Tillslut, när solen började gå upp fick jag gå ner och göra välling (hennes första nattvälling i sitt liv) och efter det blev hon dåsig och somnade tillslut... SUCK. Om hon bara kunde berätta vad det är, men antagligen kliar tänderna som är pågång (igen). Inatt får hon sova jämte mig från början så hoppas jag hon inte hinner vakna till innan jag kan buffa henne till sömns igen.. Man får testa sig fram. Det fina bärnstenshalsbandet som jag beställt (ska lindra tandvärk och annat enligt vissa) har hon runt foten på natten så jag håller en tumme för att det funkar.. Vem vet :).
 
Längtar till helgen och egentid med bara lilla familjen. Mysigt ska det bli, och Stockholm är ju så vackert på sommaren. Vi har inga direkta planer förutom djurgården och skansen. Har ni några smultonställen i Sthlm vi inte ska missa på sommaren???
 
Nu ska jag se några avsnitt av unga mödrar, och sen sova, som en stock heeeela natten. Hör du det Maja, mamma behöver ny energi!
 
Såhär trött var hon efter en helg ute på landet ♥
Fina halsbandet.
plask i en provisorisk pool, kul som tusan.
"får jag hoppa i, snälllllaaaaa"
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: