first day of my life

Vardagen

Kategori:

Idag var första gången på 4veckor som jag och Maja vaknade upp utan pappan jämte oss. Usch tyckte båda två och maja kollade under täcket noga om han verkligen inte var där.. Men icke. Iväg till jobbet stack han och vi går mot vardag igen. Vad fort man vänjer sig, att vara tillsammans mest hela tiden. Och vad mycket enklare livet är med en bebis när man är två. Vi tog en hemmadag och sörjde litegrann att semestern är över men tar nya tag i morgon och hoppas på soligt väder och bad.

På fredag är en stor dag. Då fyller vår bebis 1 år och jag förstår inget. Nu har vi en flicka, som går! Och gör sig förstådd och visar vad hon vill och har en stor personlighet. Mycket prat, bus och skratt och envishet har hon, och en energi som räcker till många. Åh du var ju så liten nyss, alldeles nyss låg du och ammade mest hela dagarna och sov sov sov. Men vad mycket vi hunnit uppleva tillsammans, ett år går fort men ser jag tillbaka på alla bilder så har vi gjort mycket och varje liten utveckling är dokumenterad. Lycklig över att jag valde att börja blogga igen, för i texten finns många minnen jag ska skriva ut och spara till Maja senare i livet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: