first day of my life

Mammaledig?

Kategori:

Kitty Jutbring skrev ett så bra inlägg idag på sin blogg (mama.nu). Hon ifrågasatte ordet mammaledig och poängterade att vara hemma med en bebis inte direkt är som att vara ledig/ha semester. Hon vill att man ska kalla tiden när man är hemma som föräldratjänst vilket jag tycker låter som en urbra beskrivning.

Jag kan inte annat än att hålla med. Även om bebis sover ca15timmar om dagen så är det så otroligt mycket jobb. Underhållning, amning, blöjbyten, gröt, bokstund, vaggande, bärande, sjungande and so on, varje vaken minut. Själv får man sova, äta, bajsa efter bebis villkor. Och denna ständiga oro, bara det känns som ett heltidsjobb.

Missförstå mig inte. Jag ääääälskar att vara hemma med Maja, men ledig? Mina arbetspass är 24h à day, every day. För resten av livet 💜.

Nu går denna mamma på nattpasset men hoppas på en snäll chef som sover gott många timmar innan nattmålet ;).

Puss på er.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: