first day of my life

Kräks

Kategori:

Igår var inte ett dugg kul. Vaknade vid 5 av att jag mådde väldigt illa, Maja ville amma så jag gjorde det och vi kunde somna om efter att Oskar gått till jobbet. Vi gick upp vid 8 och sen spydde jag massa och låg utslagen på golvet jämte Maja samtidigt som jag ringde hem Oskar. Såfort han kom hem gick jag upp och sov resten av dagen förutom två amningar och en dusch. Åt en macka på hela dagen och drack mest avslagen cola och vätskeersättning.

Oskar och Maja hade en mysig dag bara dem två och hon protesterade inte en enda gång när hon hade sovstunder, sååå duktig. Vaknade till då och då till Majas tokskratt, och det fick mig att må miljoner gånger bättre. De älskar verkligen varandra de där två 💕.

Idag har varit bättre, mått illa men har kunnat äta och dricka. Hoppas jag mår helt bra imorgon, och att Oskar och Maja slipper smittade.

Bläää. Tänker dock på min vän Elin och hennes familj som blivit drabbad av denna skitsjuka flera gånger på några veckor, lillputten är bara 7månader och kräkts massa :( så jag ska inte klaga allt för mycket! Det värsta är ju att när man väl mår bra så ska man isolera sig flera dagar efter för att inte smitta = tråkvecka!

de hälsade upp sjuklingen och levererade dricka.

ibland måste man sova med mössan på, även inomhus.

nyvaken och tokglad såklart.

Kommentarer

  • Elin M säger:

    Fint att du tänker på oss när du själv är sjuk!
    Hoppas du mår bättre nu!
    Melker hälsar till Maja att det inte är att så kul att kräkas o hoppas hon slipper!<3
    Kram <3

    2013-01-15 | 21:26:43

Kommentera inlägget här: