first day of my life

spikmatta.

Kategori:

Groggy efter en halvtimme på spikmattan. Ajajaj men skönt också. Fullt upp idag, först sång och fika på församlingshemmet, och Maja fick tugga på sitt första rån. Läskigt för mamman som är livrädd att hon ska sätta i halsen, men det gick bra, hon är en hejare på att tugga ;). Sen traskade vi hemåt och Maja sov, åt lunch och sov igen innan det var dags att hoppa i plurret. Det är en mysig stund för lilla familjen och Maja njuter av att vara i centrum (det är hon ju iofs jämt...) Vi gick förbi mormorn i affären och sa hej, köpte semlor och åkte hem för kaffe och kvällsfika. Maja fick smaka lite grädde och vaniljkräm, mums sa hon. Sen var det lek och vanliga kvällsrutinen och nu sover hon gott i sängen och laddar för en ny dag.
 
Imorgon är det mammadejt hos Elin med hela gänget ♥.
 
Fotboll på tvn idag så jag ska sätta på en dokumentär på svtplay innan läggdags.
 
Har ingen kul bild att visa så tar mina favoritbilder igen, lilla lilla Majan, såså ny, knappt en månad här ♥. Jag minns så väl alla som sa att jag skulle njuta för tiden går så fort.. Och jag njöt så hjärtat nästan sprängdes av kärlek, men nu undrar jag om jag njöt nog, för den där tiden, när vi bodde i soffan och sängen och bara var, den bara försvann.
 
Nu är hon ju stora tjejen med en energisk personlighet som kräver stimulans, uppmärksamhet och dagarna är mer inrutade i rutiner och underhållning av olika slag. Men var sak har sin tid, och jag älskar att se varje dag hur Maja växer, både kroppsligt och i hennes personlighet, och alla intryck hon upplever varje dag... Åh vilken resa det här är, någonting jag aldrig hade kunnat föreställa mig. Att vara mamma är det häftigaste jag någonsin upplevt, så obeskrivligt vackert.
 

Kommentarer

  • elin säger:

    Åhå, vad mysigt det ser ut! Mammadejter är verkligen mysigt!

    Svar: Jaa så härligt och fint, mammalivet är en hel stor mysfest för jämnan tycker jag :)
    Joanna Gullberg

    2013-02-12 | 21:41:02
    Bloggadress: http://owlandthecity.blogg.se

Kommentera inlägget här: