first day of my life

musikhjälpen.

Kategori:

Veronica Maggio har precis invigt musikhjälpen 2013! Åh älskar denna vecka i december, minns första året jag tittade när jag bodde själv i Halmstad och det stod på dygnet runt, helt frälst och grät mest hela tiden. Förra året satt jag och ammade samtidigt som vi tittade och i år antar jag att det får vara på på radion, eftersom reglerna kring Majas tv-tittande är rätt strikta här hemma beslutat av en viss tråk-mamma ;) men va fasen, det är ju lärorikt, inte bara massa färgglada gubbar eller fluffiga får som gullar runt.. Och bra musik att dansa till. Så det blir nog lite tittande ändå ;)... Regler är ju till för att brytas!
 
Veckan är igång, jag har varit på kvällsmöte efter en maja-mammadag, först på öppna förskolan och sen efter lunch och sovstund så tog vi en pulkapromenad. Maja satt i pulkan still i över en timme medan vi drog, och drog och svettandes... Billig träning minst sagt! 3 dagars jobb framöver som avslutas med luciafirande för våra småttingar på jobbet. Och på fredag sticker vi mot Stockholm. Antar att denna vecka går lika fort som alla andra...
 
Har annars haft en jättemysig helg. Snön ramlade lagom till helgen så i lördags hade vi pulkalek med kusinerna på fm och sen promenerade vi till stan, köpte vintervantar och åt lunch tillsammans familjerna svärm/gullberg & svärm/malmborg. Charlie fick sin 8årspresent av oss eftersom Oskar var sjuk när han bjöd på kalas. Igår hängde jag hemma hos Sanna&Martin några timmar vid lunch tillsammans med Jossan, Jossan, Alix och Mli och några av ungarna ;) Fina underbara Bella på 3,5månad var med såklart, livmodern bara skriker av längtan efter en liten snosande bebis till ♥ Vår bebis växte så fort och är ju nu megastor i jämförelse. Men allt har sin tid, vi hinner!. Barn är livet, för mig är det centrum av meningen med vår existens.
 
pulkan, min nya bästa vän :)
Vem bryr sig om att det är trångt i sängen när det ser ut såhär när man ska sova ♥
på biblioteket kan man gömma sig och leka tittut :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: