first day of my life

Juldags.

Kategori:

Imorgon startar firandet. Syskonen är hemma och imorgon firar vi tillsammans julen här hemma hos oss. Ska bli så mysigt, och så spännande att se Maja öppna paket och smaska i sig prinskorv. Förra året var hon ju så liten, men i år blir det nog mer fart och bus :). På julaftonsmorgon firar vi bara lilla familjen och vi kommer spara några paket som Maja får öppna då också. Sen vill jag gå upp till kyrkan en stund för barnkören ska sjunga, och efter det åker vi ut till Notvarpsstigen för kalkon-lunch. Vi kollar på Kalle och efter det åker vi till Marthina och Fredrik för att fira julen med Oskars familj. Och sen vill man nog inte se mer, varken mat, godis eller presenter på ett tag :). Julkänslan infinner sig inte riktigt i år tyvärr, men vi får göra det så mysigt som det bara går ändå. Det är ju nu, när man själv är vuxen och har fått barn som våra egna traditioner ska sättas, hur vill vi att Maja ska minnas jularna framöver?!..
 
Jag får ett stort leende på läpparna när jag tänker på våra jular som små. Hon mormor och morfar nere i skåne, i lilla Lönsboda. Tillsammans med min moster och man och våra 4 kusiner. Det var fullt hus, mycket prat, lek, mat, spel, och kärlek. Jag minns det med så mycket värme och glädje och ingenting var bättre än de där jularna. Och så vill ju jag att Maja och hennes framtida syskon ska känna också. Vi får jobba på våra traditioner några år framöver helt enkelt, och finna en väg som känns rätt för oss ♥. En vit jul blir det iallafall för mig, för är det någonting jag brinner för är det att julen är till för barnen, och inte en anledning för vuxna att festa till. Jag kan inte tala för resten av min familj, men för mig känns det som en självklarhet.
 
GOD JUL ÄLSKADE VÄNNER!
 
Förra året, så himla magisk att fira en första jul som familj.
Några av oss har förändrats, en hel del ♥. Så liten här.
Det blir en kvinnlig tomte som kommer på besök i år också tror jag. Annars har vi en gråtande tjej hela kvällen har jag en känsla av :).
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: