first day of my life

sol

Kategori:

Lagom tills jag hade fått lite höstkänslor så kom sommaren tillbaka och så himla härligt det är :). Även om jag faktiskt längtar lite efter kängor, koftor och tända ljus och så vidare så får gärna solen värma några dagar till. Det ska nog vara fint i veckan också såg jag så då ska jag och Maja hänga lite på stranden!
 
Idag har vi varit i lekparken, Oskar har hjälpt sin bror att ta bort ett betongaltangolv och sen spenderade vi eftermiddagen i Borensberg hos Majas farfar. Mysigt som tusan. Borensberg är så fint, där hade jag absolut kunnat bo, men med tanke på jobb, vänner och familj så känns Motala lite tryggare. Älskar ju vårt hus, fina nämndemansgatan. Även fast jag önskar Maja hade lite fler grannkompisar (här bor mest äldre par runt om), men hon har ju kusinerna på andra sidan korsningen och när hon börjar föris (älskaar det uttrycker, trampar inte på någons tår då) så kommer hon nog hitta fler kompisar som kan leka. Men det är ju en senare fråga, just nu är ju stenar och plastdjur hennes roligaste umgängen ;). En annan fördel är att vi och Fredrik och marthina kan umgås spontant nästan hur mycket som helst. Igår kom de över efter 8 när barnen somnat för att dricka lite vin och prata. Så härligt!!
 
Måste ge mig själv en klapp på axeln också för 4 dagars springning denna vecka, alla över 5km i olika fart. Idag blev det fålehagen, 3,5km i backarna och sen intervaller, puuuust. Tycker inte det märks så mycket på kroppen att jag springer så mycket som jag faktiskt gör, men sen trycker jag ju i mig godis nästan varje kväll.. SUCK. Så nu har jag och Oskar lovat att ge varandra lite dåligt samvete om vi äter massa på vardagskvällarna.. Det vore ju kul att bli lite vältränad när jag ändå rör mig så pass mycket som jag gör. Inga magmuskler och så förväntas ju, men mer fast och fin liksom, ja ni fattar :). Får hoppas jag orkar fortsätta med detta trots jobbet, men får springa mina lediga dagar om orken tryter.
 
blabla bla.
 
Nu ska jag sätta på en film att somna till, Oskar ser på fotboll. Tisdag, onsdag, lördag och söndag. Hurra ;)..Snark.
 
en solig eftermiddag på stranden, 20 grader i vattnet.
ser på fotbollsmatch med grannen mossenplan.
Maja sov sig igenom stor del av em-hoppfinalen. Tack för den!
vacker kvällssol på altanen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: