first day of my life

aj.

Kategori:

Aj i hjärtat efter dagens blodprov för Maja. Dags för koll hos Dr.Bang nästa vecka så då var det bara att cykla till syster Madeleine på barnmottagningen som är en ängel på att sticka små miniarmar. Men det förstod ju inte Maja som blev så så ledsen, inte för att det gjorde ont (hade bedövningssalva) men av att bli fasthållen. Men det gick fort, och bra ändå. Jag önskar det fanns ett lättare sätt bara, för det här är ju något hon kommer behöva göra några gånger per år i resten av livet, och jag vill att hon ska kunna känna att det känns rätt ok ändå.. Vi får väl se, kanske vänjer hon sig, eller iallafall accepterar läget när hon blir lite äldre..
 
Nu sover hon här jämte mig i sängen och idag ska jag väcka henne efter 2 timmar. Hon har haft kvällar senaste veckorna när hon somnar gott vid 20 men vaknar runt 23 och har väldigt svårt att somna om. Igår tog det drygt ett timme... Så nu ska vi testa att begränsa sömnen på dagen (egentligen tycker jag inte om det för jag antar att hon sover länge för hon behöver dagsvilan) men kanske får hon en bättre nattsömn om hon är tröttare på kvällen.. Testar några dagar så får vi se. Har ni några mirakeltrix annars för att få henne att sova bra, alla tips är välkomna!
 
I eftermiddag ska vi träffa Ingela, Elise, Frida och Märta. Kommer bli megamysigt ♥!
 
blåbärsplockaren en annan dag.
äventyr med pappa på mossenplan medan jag jobbade igår kväll.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: