first day of my life

Vikten

Kategori:

Det här med vikten... Jag hade ganska tur med min graviditet och gick upp ungefär 12kg, vilket känns ganska lagom om man ser på mina matvanor de sista månaderna innan Maja kom. Även om jag åt ungefär lika mycket mat så slank det ner en del godis (en heeeel del) på kvällarna ;) och det unnade jag mig men var ändå, i slutet väldigt trött på att vara tjock och känna mig plufsig. Så jag var väldigt taggad för att börja äta nyttigare och röra massa på mig när förlossningen väl var över...

Meeeen när hon väl var ute kunde jag inte bry mig mindre om mig själv och mina kilon och tack och lov har amningen gjort sitt och 10kg är redan borta, de sista får ta den tid det tar, även om vi ska göra till vana att ta en powerwalk varje/varannan dag på veckodagarna. men mitt godis på kvällarna fortsätter jag nog med, för husefridens skull eftersom tröttheten ofta gör sig påmind efter kvällsmaten ;).

Helt enkelt, värderingar och tankar kring utseende och egot förändras en hel del när man har något miljoner gånger viktigare hos sig! (men jag är ändå glad över att mina gamla jeans passar igen, dock med en liten muffintop till följd).

Kommentarer

  • Jasmine säger:

    Ja du behöver verkligen inte känna nån stressed vikten. Amningen gör sitt. Jag gick upp 25 kg men har gått ner allt o lite till nu. Jag har inte ätit så nyttigt som jag velat och inte heller rört mig så mycket som jag velat. Går ut varje dag men ibland blir det korta rundor.

    2012-09-04 | 19:14:34
    Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/oceansoul
  • sanna säger:

    hihi, känner igen det där med godis! PUSS

    2012-09-04 | 19:15:04

Kommentera inlägget här: