first day of my life

update.

Kategori:

Igår var vi hos Ronja på förmiddagen och myste med bebisarna o mammorna och sen sov Maja på mig resten av eftermiddagen så vi tittade på en film och njöt. Försöker att inte få dåligt samvete över att "göra ingenting" och njuta av den tiden som är nu, ibland går det bra, och ibland blir jag lite stressad över allt man "borde" göra istället medan hon sover. Men det finns ingenting som är bättre och som ger mig mer fjärilar i magen än att ha Maja på magen när hon sover. Total tillit och förtroende ♥.
 
Älskade dottern vaknade vid 5 imorse så jag ammade och av nån anledning ville hon bara inte somna om igen sen, var varken ledsen, eller leksugen utan snurra mest omkring, och jag vägrade gå upp då så jag försökte söva om henne, och kl7! lyckades jag.. haha, skam den som ger sig.. Sen sov hon 40min innan det brakade loss i blöjan så då fick det vara morgon. Innan 7 går jag inte ur sängen, det är lika bra att hon lär sig ;).
 
Vi varit på bvc för 4månaders-kontroll och hon väger nu 6.820kg (5.980kg 3mån) och hade växt en dryg centimeter, beroende på vem som mätte ;). vi pratade smakportioner och Maja ska få börja äta lite gröt snart nu, så kanske vi kan sova några timmar fler. Men mest är det för att hon verkar så otrolig nyfiken på vad vi gör vid matbordet, så jag tror hon är redo för något nytt. Jag ska fortsätta helamma såklart sålänge vi båda vill och kan, men lite äventyr i vardagen kan vi alla behöva, haha.
 
Maja sover och jag ska glo runt efter julklappar från internet! Vad köper ni till era bebisar i julklapp??
 

Glad tjej innan sömntåget kom ♥
 

Kommentarer

  • sanna (elsa o ville) säger:

    Så himla fin Maja är <3!

    2012-11-29 | 18:44:51

Kommentera inlägget här: