first day of my life

fredag.

Kategori:

"Tack för musiken" i bakgrunden, men jag är ju inget jättefan av Lena Ph så jag passar på att blogga en sväng istället. Haft en seg fredag, somnade om med Maja i fotöljen när hon sov efter frukost och sen tog vi en promenad, och väntade på att Oskar skulle komma hem, och att Martina skulle komma och lämna Lilia som vi skulle vakta ett par timmar medan hennes päron jobbade :). Hon ska vara här imorgon också när Charlie har födelsedagskalas. Mysigt värre och hon är urgo och kul, har en massa bus för sig såklart! Nästa år, när Maja blivit lite större tror jag att de där två kommer ställa till med en del hyss, men jag är lycklig över att hon har en kusin som är så nära i ålder att växa upp tillsammans med. Vem vet, de kanske blir bästisar ;).
 
Maja har idag ätit in andra lilla mini-portion med gröt, och det smaskar hon lyckligt i sig. Eftersom hon har ätit medicin på sin sked sen födseln så vet hon typ hur det där med tungan och att svälja mat fungerar så nästan all gröt hamnade i magen iallafall, duktig. Vet inte hur länge man ska vänja henne, men räknar väl med att öka med några skedar varje dag om magen pallar, så om en vecka eller 2 så borde hon kunna äta kvällsgröt :).
 
mums, kanske om jag äter på händerna samtidigt så smakar det ännu bättre :)
göra pruttljud är ju helfräsigt
undrar vad kändisarna gjort för dumt den här veckan ;)
trollunge ♥
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: