first day of my life

knorr knorr.

Kategori:

Efter 6 imorse började 2 timmars liiiiidande.. Maja sov i vår säng som alltid efter första amningen kring 4... Och hon är ju inte så liten längre vilket innebär att när hon sätter igång att knorra och vrida o vända sig i sömnen så tar hon tillslut upp hela min säng.. Jag flyttade över till Oskars del eftersom han åkt till jobbet men då höll hon om möjligt på ännu mer så jag fick snällt lägga mig och hålla om den lilla skatten om både armar o ben för att hon skulle kunna somna om.. Och så sov vi 5min innan det körde igång igen och så höll det på... Och vid 8 kom presenten i blöjan som vi väntat på :) haha... Så jag är lite mör idag, och Maja har lite feber, antagligen pga tanden, så vi är hemma och myser. Just nu sover hon i vagnen utanför för att få lite luft och jag dricker smarrigt kaffe.
 
Var för övrigt på bvc idag för att väga henne (hon vägrar amma då o då=stressad 1agångsmamma) och hon hade gått upp 300g på 10dagar så inga problem med uppgången alls. Och inga problem för mig heller. Skrevs in i vecka 10 och vägde då 60kg (hade gått upp några kilo redan då eftersom jag småätit mängder pga illamående), vägde ca 70kg på förlossningen och väger nu 56kg. MEEEN 56kg förut är inte som 56kg nu direkt... Behöver hitta tillbaka till musklerna jag en gång hade.. Nu vet jag hur mycket styrka stallet och ridningen gav, jag är svag som en mus..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: