first day of my life

jul.

Kategori:

Jag städar mellan lek,sovstund, lunch, kaffe och lek igen. Maja som nu blivit en rulltornado om hon hamnar på golvet fick hänga på magen i babybjörnen medan jag dammsög. Nu sover hon och jag dricker kaffe, ska ta tag i köket härnäst. Skönt att ha en anledning att ta tag i städningen, ordentligt :) Imorgon ska vi till och med svabba golvet tror jag, slå på stort liksom ;).. Undra om det finns juldoftande skurmedel, haha. För övrigt när jag ammat klart förut såg jag något vitt i Majas mun, och minsann, en liten liten tand har börjat komma upp i underkäken. Åhhhhhh, den sötaste tanden i världen ♥.
 
Men mitt i all denna julstämning, vilket jag verkligen fått i år, ligger de där barnen i bakhuvudet och gror. De där barnen som inte får fira en "riktig" jul utan en jul med bråk, dåligt omdöme och fulla föräldrar som varken är närvarande fysiskt eller emotionellt. Jag har skrivit det förr, jag vet, men det gör så ont i mig långt in i själen att jag vet att det finns vissa barn som precis fått jullov och som är rädda för vad som ska hända under ledigheten. Julen är barnens högtid och alkohol ska drickas med måtta, om än alls. Jag kan inte ändra andras öden, men jag tänker på dem som inte får njuta av julen med glädje och lycka.
 
Ta hand om varandra!!!
 
lillskiten, full av bus.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: