first day of my life

innan du kom.

Kategori:

I Stockholm i slutet av oktober 2011. Spydde innan hotellfrukosten men förstod inte alls varför.
 
19 november. CHOCK!
 
Jobbade, spydde och sov några månader.
 
Tyckte jag var JÄTTEtjock här ;). runt vecka 16
 
Lagom tjock runt v.25. En behaglig tid. Pigg och galet lycklig över att slippa må illa efter 16 veckor.
 
På jäsning ♥. vecka 31.
 
20 dagar kvar till duedate. Trött, tjock, varm mitt i sommaren.
 
Galet tjock och ganska trött på att vara gravid. 19 juli. Var beräknad 22e. 
 
 3 dagar försenad. Sommar, bad och förväntningar. Och LÄNGTAN ♥
 
11 dagar försenad. 2 augusti, eftermiddag. Andas lite, här skrattar vi emellan värkarna.
 
Sen,12 timmar efter första lilla gulliga värken, efter MYCKET lustgas och smärta och "tryyyyyck" så kom hon, plopp :) Skrynklig, kladdig och mitt hjärta stannade för en sekund av överväldigande kärlek.
 
Och sen var du bara där, fina fina fina Maja. Och sköljde över våra liv så det aldrig blir detsamma igen.
 
Jag hoppas så att jag får uppleva allt detta igen, att bli gravid, att få ge Maja ett syskon. Känslan att genomgå en förlossning, det första ögonblicket när man får träffa den där som varit i magen hela tiden. Det finns inga ord som går att beskriva alla känslor som en graviditet och en bebis medför. Livet förändras, för alltid. Jag är så tacksam för det jag har, och för att det var Maja som kom till oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: