first day of my life

sorg.

Kategori: funderingar

Jag vaknar med sorg i hjärtat och lider och plågas med min vän som plötsligt förlorat sin pappa, och till familjen runt om. Jag ifrågasätter meningen med allt, med livet när såna här saker händer. Varför tas fina oskyldiga människor ifrån oss utan någon slags barmhärtighet eller syfte. Det finns onda människor runt oss överallt som får leva vidare men varför drabbas de som minst förtjänar det?.. Orättvisa och hjälplöshet är de känslor och tankar som kommer upp. Och meningslösheten. Varför.. Det som skrämmer mig mest är att vi aldrig kommer få några svar, det finns ingen som någonsin kommer kunna berätta om meningen med det hela, om syftet och det gör min frustrerad och rädd.

Det värsta är att jag har en tro på att allt sker av en mening och att man ska leva efter karma. Men om hemska saker händer fina och goda människor, vad säger min tro om livet då? För det finns ingen mening med att människor ska behöva lida och förlora de människor de älskar mest. Aldrig!

Alla mina tankar går till dig och din familj E, det finns inga ord som beskriver hur ledsen jag är ♥.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: