first day of my life

Plan A

Kategori: funderingar

Låg vaken många timmar inatt och tänkte, skrev för-nackdelslistor och försöka bestämma mig för en vårplan. Vaknade och ventilerade med mamma och bestämde att jag stannar här i vår, i några månader framöver iallafall. Jag vill göra allt i rätt ordning. Skriva klart de två tentor jag missade i Australien, vilket jag kan göra på LiU, komplettera c-uppsatsen om det behövs, vikariera och jobba extra på mixum och tjäna pengar att lägga undan för att sen kunna åka på en mer planerad resa i höst. Destination ännu okänd, antligen Thailand, Mexico eller roadtrip genom USA. Beroende på hur mycket pengar som är sparade.

Vad jag missar är en underbar vår i Malmö tillsammans med Issa och Karro men jag tror det här blir det bästa i slutänden, för det är en resa jag vill göra, och då måste jag ha så lite utgifter som möjligt och eftersom jag har en massa lärarkontakter i stan är det enkelt att få vikariera vilket dessutom känns bra eftersom jag är så sugen på att undervisa.

Jag går på min magkänsla som oftast har rätt och hoppas jag inte kommer ångra mig. Och gör jag det finns det miljoner andra lösningar och möjligheter.

Så, there you have it. Plan A.



Kommentarer

  • sanna säger:

    Ingen är gladare än jag o Elsa :)! puss

    2011-01-19 | 16:50:11

Kommentera inlägget här: