first day of my life

livet.

Kategori: funderingar

För mig handlar livet om att spendera så mycket tid som möjligt med de människor som du älskar och som älskar dig tillbaka. Ju äldre man blir desto mer inser man hur äkta vänskap ser ut. Jag väljer att umgås med de vänner som ger mig energi och kärlek utan att kräva någonting tillbaka. Jag hoppas och tror att jag ger något till de i gengäld också såklart, det kan vara skratt, tröstande ord, att hålla med om en pojkvän som beter sig illa eller att diskutera saker man tycker olika om. Att bara visa att man finns där, i alla lägen, oberoende hur olika man är och hur olika man tycker. Att kramas och le åt varandra och skratta åt fjantiga saker, det är det som gör livet värt att leva, det kan inga prylar eller pengar ge dig.

Det materiella är inte viktigt för mig, alls. Att jobba för att tjäna pengar för att sen köpa massa dyra saker är ingenting för mig. Att spara pengar för att uppleva världen tillsammans med vänner eller kärleken är det jag kommer sträva efter i mitt liv, både före och efter jag har fått barn och vardagen har slagit till för det är inte sakerna du hade som du kommer minnas när du är 80år utan de resor som fått dig att växa som människa och de människor som gett dig lyckliga stunder.

Filosofisk fredag och jag tänker att jag är så lyckligt lottad och att jag ska försöka sluta klaga på oväsentliga saker,. Jag har ett så fint liv med så fina människor runt omkring mig så jag får ont i hjärtat. Tänk de människor som inte får uppleva att känna sån kärlek, vad tomt och meningslöst livet måste kännas.




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: