first day of my life

tisdag.

Kategori: funderingar

Jag har sovit, sovit men nu börjar jag känna mig bättre iallafall, tung i huvudet men nu är jag redo att möta underbara barnen igen imorgon, jag längtar :). Jag har planerat hela dagen och hoppas det blir bra. Lite nervöst att vara helt själv men nyttigt också att ta fullt ansvar.

Kollat på Oprah och gråtit över dokumentären "the cove" som handlar om jakten på delfiner i Japan, för köttet o för att sälja dem till djurparker. Har försökt se den flera gånger men jag kan inte förmå mig att se den, det gör för ont, det går bara inte. Jag vill kräkas och göra någon riktigt illa när jag ser hur jägare behandlar dessa magnifika djur för deras kött... Rent djurplågeri. Det finns bara pengar i tanken, all värdighet har försvunnit. Jag önskar jag kunde vara rik och kunde jobba som voluntär istället för att behöva jobba för att tjäna pengar. Tänk vad rikt livet hade känts. Kanske senare i livet, det får fortsätta att vara ett mål och en dröm att arbeta och kämpa emot.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: