first day of my life

onsdag i lund.

Kategori: funderingar

Tog mig mot Lund igår eftermiddag för att gå på utförsäljning av acne i nån lokal därnere. Issa och jag skulle åkt egentligen, men hon var tvungen att jobba men jag blev så rastlös så tog bilen och åkte ner iallafall, i ösregnet. Bra planerat. Kom ner tillslut iallafall och åkte till Martina för att bli bjuden på kaffe. Hon la ner sitt tentaplugg för en stund och följde med in till stan. Hittade inte nånting på acne, alldeles för mycket folk, alldeles för mycket kläder överallt.. Vi gav upp och gick till hm istället ;).. En t-shirt från killavdelningen och ett linne blev det, som jag såklart glömde imorse så martina får posta upp det.

Satte oss på mysiga Cafe Ariman och tog kaffe och äpplepaj. Karro kom och bytte av martina som fikakompis när hon tog bussen hem till tentaböckerna.
En underbar ny vän jag ska vara rädd om, de växer inte på träd, fina människor!!

Vi käkade middag, snackade livet och drog sen till willys, köpte naturgodis och godis och hamnade i soffan hos Martina framför Eclipse. Fick förklara hela handlingen eftersom Karro tydligen helt missat denna twilighthysteri och kunde ingenting ;).. Skjutsade hem henne till sig, somnade i Martinas soffa, vaknade av alarmet kl o7.3o, hämtade upp Karro igen, skjutsade henne till sjukhuset i Helsingborg där hon gör praktik, och drog sen mot Halmstad och skolan. En effektiv morgon!

Nu ska jag skriva utvärdering av praktiken på 3 sidor.. Rida ut med Sofie å Jeanette i eftermiddag och sen blir det en kväll ensam i soffan, hur skönt som helst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: