first day of my life

kvällskvist.

Kategori: funderingar

Ikväll längtar jag tillbaka till sommaren. Till altanen i sommarstugan, vår oas. Men sommaren kommer snart igen och innan dess ska livet ändras på så många sätt. Den största skillnaden blir ju att sluta vara student efter 4 år och att flytta ifrån mitt hem under dessa år.. Hur ska det gå egentligen. Kan dock knappt vänta tills jag kan börja tjäna pengar som jag kan göra nåt med sen, det är min största drivkraft just nu :). Jaja, nog sånt.. blabla.

Cyklade med eleverna till bibblan idag och lånade massa böcker, jag hade hjälm och allt, riktiga frökenfasoner, och jag älskar det, mer varje dag. Som jag utvecklats dessa veckor, jag lär känna mig själv mer och mer och blir starkare både personligt och i min lärarroll. Jag har lärt mig än så länge att jag har världens längsta tålamod (som prövats ungefär 1000gånger dessa veckor), att jag har massa pondus, att jag är snäll men rättvis, att jag ser alla och visar att jag bryr mig och att jag är rolig. Inte fy skam, känns som en bra början iallafall. Mitt mål är att bli världens bästa lärare, det kan väl ändå inte vara så svårt ;). Det viktigaste är ju att bry sig om!

Jag ska se "Berg flyttar in" och sen däcka i sängen, ville somna redan vid 18 idag.. men det går ju inte.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: